Popis trasy Holedná 2011
návrat na stránku závodu

• Základní pravidlo je, že běžíme převážně po hlavních cestách, neodbočujeme na vedlejší, vesměs terénní cesty a NIKDY nevybíháme brankou za plot
  • Pokud nedisponujete Garminem, tak doporučuji si trať proběhnout nejprve volně a jindy pak běžet závod, protože přestože vede převážně po značených cestách, tak lze na několika místech zabloudit ...
  • Po startu (S) běžíme podél plotu po zelené TZ směrem k druhému plotu, u něj zahneme doprava (1) a pokračujeme během prudkým kopcem dolů. Na místě (2) pokračujeme v běhu asfaltkou dolů, po chvíli se dostaneme k jezírku u prasat.
  • Jezírko oběhneme zleva (prasata máme stále po pravé ruce), dostaneme se k tabuli Obora Holedná (3)
  • Od tabule, kterou oběhneme tak, že ji máme po pravé ruce, pokračujeme v obíhání ohrady s prasaty, ale jakmile je to možné, odbočíme doleva a napojíme se na asfaltovou cestu na zelenou značku (4)
  • Pokračujeme v běhu po zelené značce a necháme se hlavní cestou vést, až se dostaneme na křižovatku (5b)
  • Křižovatka má dvě odbočky, buď dolů na Bystrc (žlutá) nebo doprava prudce nahoru (žlutá, zelená), vydáme se prudce nahoru
  • Doběhneme k jezírkům (6) a zde dáme pozor. Běžíme po hlavní cestě až k rozcestníku, zde ale odbočíme mírně doleva a začneme na "kruhové cestě" obíhat jezírka, která máme po levé ruce. Neodbočíme na Holednou, ale pokračujeme v obíhání, až téměř mezi jezírky narazíme na odbočku doprava, kde pokračuje cesta (zelená)
  • Běžíme na zvlněné zelené cestě, neodbočujeme mimo ni a postupně se necháme vést až k místu (8). Místo (7) není nebezpečné, protoźe mimo plot nikam odbočit nejde.
  • Pozor u místa (8) se dostaneme na nepříliš přehledné rozcestí, musíme odbočit doprava, ale vybereme si prostřední cestu. Pár metrů za křiźovatkou je na stromě zelená značka, ale snadno ji lze přehlédnout, pokud tam běžíte poprvé. Cesta pokračuje mírným stoupáním směrem nahoru, zelenou značku musíte vidět vícekrát.
  • Pokračujete směrem nahoru, až se dostanete k rozcestí (9). Zde si nebudeme zkracovat cestu přes trávu, ale doběhneme až k rozcestí, tam odbočíme asi o 150 stupňů doleva a po esíčku po asfaltce seběhneme prudce dolů. Rozcestí byste neměli přehlédnout, na stromu je upozornění, že zelená značka pokračuje dolů.
  • Po seběhnutí se dostaneme nad ulici Nálepková, ke stolu s lavicemi. Nyní nepokračujeme po zelené značce dolů mimo oboru, ale naopak se vydáme po zpevněné cestě mírně nahoru (10), v přímém směru.
  • Běžíme podél okraje obory, ale nesbíháme mimo ní, do kopce, jehož sklon postupně roste. Doběhneme až k plotu na okraji obory (11), kde se napojíme na modrou značku (odbočíme doprava). Značka vede v oboře, nikoliv za plotem!
  • Pozor Běžíme po modré značce do kopce, a po pár set metrech narazíme na asfaltovou odbočku doprava (12), která pokračuje směrem nahoru. Je třeba být pozorný a koukat doprava, jinak lze odbočku přehlédnout. Vydáme se na tuto cestu, běžíme do kopce a pak mírně s kopce.
  • Na rozcestníku (13) změníme směr a zahneme prudce doleva. Kdyby se nám náhodou stalo, že to neuděláme, tak se dostaneme k odbočce (9), což nechceme. Cesta vede mírně do kopce, pak předchází v mírné klesání.
  • Pozor, dostaneme se ke křižovatce, kde uvidíme žlutou TZ vedoucí směrem dolů. Nepokračujeme ale po asfaltce, ale odbočíme doleva, kde vede též žlutá TZ, ale do prudkého kopce na hlíněné cestě.
  • Po hlíněné cestě se dostaneme na Hobrtenky (15), zde pokračujeme po žluté TZ rovně po asfaltce a po zvlněné trati doběhneme podél plotu na místo startu a cíle (S), kde zastavíme čas.