Experimentální "bonusový" běžecký závod Brno - Jundrov

"Každý má šanci vyhrát!"

Čas včetně bonusuČas bez bonusu
1.Eva Formanová197635:5848:51
12.Tibor Szabo198848:1652:36
13.Luděk Crhák ml.19981:06:391:16:42
14.Luděk Crhák19591:06:421:13:28

Závod proběhl ve velmi přátelské a pohodové atmosfeře za velmi příjemného počasí (zataženo, ale bez deště). Některým závodnikům se podařilo na trati zabloudit, některým dokonce vícekrát :-), ale přesto všichni v pořádku proběhli všemi kontrolami i cílem. Velké poděkování patří zejména Jitce Vaníčkové, která za pořadatele odvedla nejvíce práce, a také Ondrovi Formanovi. Vítězem se překvapivě stala závodnice, která ještě před závodem na běžeckém fóru prohlásila: "At vybehnu,kdy vybehnu, vzdy dobehnu beznadejne posledni.Pokud me ale budou cestou predbihat uplne vsichni(protoze tusim budu vybihat jako druha a nemuzu si tak jak vzdycky na startu stoupnout az na konec), tak mi to na psychice moc neprida a pocitam, ze jakmile kolem me profrci tak patej bezec, tak s tim seknu." Až bude příště něco podobného psát, tak ji nevěřte! Obdiv vzbuzuje i nejmladší účastník, který se více než hrdinně popasoval s náročným profilem trati. Děkuji všem za účast i toleranci pořadatelských nedostatků a těším se na setkání při podobné neobvyklé akci.

Datum a čas konání: sobota 24.7.2010 start v 9:00-9:30 (viz dále), prezence od 8:30
Místo konání: okolí Holedné, start i cíl Nálepkova 125, Brno
Doprava: zastávka Optátova, odtud ulicí Nálepkova do prudšího kopce až k oboře
Délka závodu: 8,1 km
Přihlášení: mailem na adresu petr@kanovsky.cz do pátku 23.7. 20:00 (uveďte jméno, příjmení a ročník narození)
Forma závodu: nejlepší zúčastněný závodník dle aktuálního žebříčku TriExpert Cupu vystartuje v cca. 9:30, spolu s ním odstartují i všichni, kteří se dosud nezúčastnili ani jednoho závodu TriExpert Cupu, nebo kteří se nepřihlásili předem. Ostatní závodníci vystartují dříve, v okamžik pokynu pořadatele, a to tím dříve, čím nižší je výkonnost běžce dle žebříčku TriExpert Cupu. Tím se zajistí podobné šance na vítězství pro všechny závodníky. Na požádání je možné bonus přidělit i běžcům, kteří dosud neběželi žádný závod TriExpert Cupu, ale kteří běželi například některý ze závodů Brněnského běžeckého poháru, případně jeden ze dvou běhů vloni na Holedné.
Příklad časového bonusu :
Výkonnost dle žebříčku50%60%70%80%90%100%
Čas startu9:06:009:14:009:19:439:24:009:27:209:30:00
Výškový profil: kopcovitý, součet stoupání/klesání cca. 300 metrů

Trať: převážně asfalt, běží se ve směru hodinových ručiček, dle vlastního značení, dále po žluté a po zelené turistické značce (z větší části po stejné trati, jako se běželo loni). Je zakázáno si trať zkracovat mimo cestu. Pokud není vyznačeno jinak, z hlavní cesty se nikam neodbočuje a běží se ve směru, kterou nás cesta vede. Správné proběhnutí trati bude na některých místech kontrolováno.
Důležitá místa trati: (viz plánek níže)
  • Po startu, který je u dřevěného stolu s židlemi, se odbočí doleva a běží 400 metrů rovně do prudšího kopce po travnatém podkladu. Vyběhne se na asfaltovou cestu (bod 1) a pokračuje se do mírného stoupání téměř rovně ve směru, odkud jsme přiběhli.
  • Po asi 200 metrech se při klesání dostaneme na křižovatku, odkud odbočíme na žlutou TZ doleva (bod 2), kde pokračujeme na travnatém podkladu do prudkého kopce nahoru.
  • Pokračujeme stále rovně přes Hobrtenky (bod 3) a rozcestí Kohoutovice, MHD (bod 4), kde podél plotu odbočíme doprava do prudkého klesání. Dostaneme se na zelenou TZ, jiná možnost není, pokud brankou nevyjdeme žlutou TZ z obory.
  • Po asfaltce pokračujeme stále dolů, až doběhneme k oplocenému jezírku s prasaty (bod 5), před kterým odbočíme doprava. Běžíme podél jezírka a výběhu pro prasata a pokračujeme po zelené TZ až na rozcestí Vrbovec (bod 6).
  • Těsně před rozcestím Vrbovec začne stoupání, odbočíme vpravo do prudkého stoupání, na žlutou a zelenou TZ. V žádném případě neodbočujeme na žlutou TZ na Bystrc.
  • Po stoupání doběhneme k jezírkům, které máme po levé straně (bod 7). Zabočíme k jezírkům doleva, proběhneme mezi oběma jezírky a následně pokračujeme rovně do mírného kopce. Dále se necháme vést cestou (zelená TZ) a v podstatě po vrstevnici oběhneme Holednou.
  • Po krátkém rovinatém úseku na 7.km neodbočíme doleva na Jundrov, ale pokračujeme mírným stoupáním po zelené TZ (bod 8), až doběhneme po odbočku na Jundrov (bod 9), kde po cestě seběhneme k cíli.

Prosba: v oboře nehlučte, neodhazujte odpadky a neběhejte mimo značené cesty (trať závodu)
    Startovné: dobrovolné, platí se při prezenci
    Občerstvení: jen vlastní
    Ceny: závodník, který doběhne do cíle první, obdrží 100 Kč
    Pojištění: individuální, každý startuje na vlastní nebezpečí s přihlédnutím ke svým běžeckým schopnostem a ke svému zdravotnímu stavu

Další informace: RNDr. Petr Kaňovský, petr@kanovsky.cz, mobil 732 280 773

Černými čtverečky jsou vyznačeny jednotlivé kilometry, čísla jsou orientační body dle popisu.