2.8.2017 Riviéra -> Nad Myslivnou

Počasí: cca. 30 stupňů, slunečno, místy slabší vítr

Délka: 1,38 km

Převýšení: +165 m (průměrný sklon 12,0%)

Čas: 8:17,8 (6:01/km, ekvivalent pro rovinu 3:55/km)

Průměrný tep: 168,1 tepů/min

Grafy:

Minulou sobotu jsem se chtěl zúčastnit Mistrovství Moravy a Slezska v běhu do vrchu, závod se konal na Lysé Hoře, avšak shodou okolností jsem neodcestoval, i když jsem se navzdory únavě rozhodl na závod vydat. Místo toho jsem dal dlouhé běhy, za poměrně horkého počasí, ale bral jsem to tak, jak to šlo. V neděli ráno jsem pak cupital do kostela v Kohoutovicích a když jsem cupital zpět, potkal jsem kamaráda, který běžel nahoru a volal na mě, že mi pošle nějaký segment, který založil před rokem, což opravdu udělal, jednalo se o běh do vrchu od Staré dálnice do Kohoutovic.

I když bylo horko, hned odpoledne jsem se tam vydal, zaběhl jsem tam slušně, ale trať mi nevyhovala, protože ke konci byla už jen zvlněná, proto jsem tam zkusil kratší běh a z něj vytvořil nový segment, kde jsem se pak další den dostal na 4.místo. Zkouśel jsem i běh na Myslivnu a ulicí Chironova, za dva dny jsem tak měl 5 běhů do vrchu, viz přehled.

Včera jsem pak byl poblíž Moravské Slavie, tam jsem zkoušel nějaké běhy na dráze ve vedru, ale vůbec mi to nešlo, zkusil jsem pak něco jiného a tím byl běh z Vídeňské na Červený kopec. Už ten mi šel dobře, dostal jsem se na segmentu na 9.místo. I když bylo horko, odpoledne jsem zkusil spojit více tratí a vymyslel, že poběžím od Riviéry k ulici Rybnická a dále prudkou cestou ulicí Kluchova nahoru. Běh byl dost intenzivní, dostal jsem se s TFmax na 187, ale běžel jsem velmi dobře, výkon jsem považoval za výborný, když trať je dost náročná. Pak jsem sice byl unavený, ale regenerační cupitání v noci a ráno únavu odbouralo.

Večer mi psal jiný kamarád, který chce testovat wattmetr, právě na závodech do vrchu, tak jsem mu ukázal, jak dělám analýzy já, provedl jsem i přepočet z této trati a dospěl k tomu, že výkon byl celkem vyrovnaný, ale zpočátku jsem běžel zbytečně opatrně, tedy tam byl ekvivalent přepočtu na rovinu nejhorší. Přesto jsem na tomto segmentu byl na 10.místě, jen těsně za kamarádem, kterého jsem potkal v neděli ráno. Řekl jsem si, že někdy musím zkusit ten segment samostatně, aby byl výkon lepší.

Přestože jsem to neměl v úmyslu, protoźe jsem měl několik dnů intenzit za sebou, tak jsem se i dnes odpoledne vydal k Riviéře. Bylo nadále horko, tak jsem si řekl, že zkusím vyběhnout jen k ulici Rybnická a pak uvidím, tempo jsem nastavil na 4:40/km s tím, že se chci dostat pod 5:00/km. To se mi opravdu povedlo, na segmentu jsem se dostal na 5.místo, jenže když jsem doběhl na Rybnickou, tak jsem se cítil ještě dobře, přeběhl jsem tedy silnici a pokračoval ke startu segmentu s prudkým stoupáním Kluchova a pokračoval tama nahoru.

Ulice Kluchova je napřed asfalt, se stoupáním přes 10%, tam jsem raději neběžel úplně nadoraz, protože jsem i dle pípání hodinek slyšel, že běžím dobře, 1 km jsem měl za 5:24. Na následných kostkách to bylo horší, bylo tam i něco vylito, ale řekl jsem si, že to doběhnu nahoru. Věděl jsem, jak moc jsem zpomalil včera na nejprudším terénním úseku, se sklonem kolem 25%, proto jsem si dával pozor, abych na tento úsek nedoběhl úplně vyčerpán, ale tam jsem se snažil trochu úsilí do toho dát, jen na těch 138m jsem proti včerejšku získal 7 sekund. Zde už jsem ale ztratil představu o celkovém čase, na trati je hodně nerovností, tak koukám na cestu a ne hodinky. Poslední část jsem vćera vymyslel v mírném stoupání, tak jsem to doběhl, asi ne na stoprocent, tam jsem mohl nějaké 2s ušetřit a koukl na hodinky, zda jsem přece jen neběžel rychleji než včera. Byl jsem velmi překvapen, že ano, zlepšení bylo o 24,7 sekund, přitom tepy byly mnohem nižší než včera, průměr i maximum. Vůbec jsem netušil, že jsem vlastně všechny části běžel o něco rychleji než včera, viz též grafy, protoźe jsem měl pocitově dojem, že poslední část běžím pomaleji. Každopádně, toto mi vychází jako nejlepší výkon v posledních měsících, ekvivalent pro rovinu vychází mezi 3:48-3:55/km, podle způsobu výpočtu. Mám dojem, že dnes jsem byl velmi dobře psychicky naladěn, to hrálo též významnou roli, navíc jsem trať znal a měl provedeny ty předběžné výpočty, ze kterých bylo jasné, že mohu začátek běžet rychleji. Zajímavé ovšem je, že i přes rychlejší tempo jsem měl nižší tepy, to pak umožnilo běžet rozumně rychle i ke konci.

Po běhu jsem byl opět zadýchán, ale mnohem méně než včera, přesunové cupitání pak bylo relativně v pohodě, přesunová chůze pak úplně v pohodě. Večer pak asi dám ještě další cupitání, řekněme tempem 8:00-10:00/km, toto mi pomáhá v regeneraci nejvíc. Ale jisté je, že mi trať tohoto typu vyhovuje nejvíc, protože tam postupně roste sklon a já mám pravděpodobně velmi dobrou kapacitu plic, a nemusím dělat moc dlouhé kroky. Ale vlastně je to dílem náhod, že jsem zrovna dnes běžel a to velmi slušně. :-)