Postřehy ze závodů (Petr Kaňovský)

Návrat na přehled závodů

Zobrazit zprávy ze všech závody - rok:   2021   2020   2019   2018   2017   2016   2015   2014   2013   2012   2011   2010   2009   2008   2007

21.3.2015 Rousínov-Olšany cca. 13,88 km

Pořadí: 44. ze 109

Čas: 1:06:41

Rychlost: 12,49 km/hod (4:48 na km) z naměřené délky 13,88 km

Průměrná TF: 163,1 tepů/min

Profil: kopcovitý asfalt, nejprve stoupání cca. 60m, pak klesání cca. 50m, poté stoupání cca. 240m a na závěr klesání cca. 115m

Počasí: cca. 12 stupňů, slunečno, místy vítr

Rozložení tempa a tepovky - čas na km a tepů za minutu:

Článek na bezvabehu

Přestože jsem se kvůli špatné výkonnosti a běžecké nepohodě rozhodl dočasně nezávodit, tak jsem včera večer dostal chuť si dnes zaběhat na závodu z Rousínova přes Kalečník do Olšan. V oblasti Kalečníku jsem před několika lety párkrát běhal s kamarádkou a bylo tam fajn, v Olšanech jsem naproti tomu nikdy nebyl. Četl jsem k závodu i příznivé reference, tak jsem si tam zajel zaběhat, jen tréninkově. Naproti tomu jsem se letos nezúčastnil Běhu Lužánkami, protože při mé horší výkonnosti by mě pak mrzelo, že jsem musel platit 550 Kč startovného za běh v parku v centru Brna, když jsem mohl běhat v přírodě. Na závod jsem vzal nové boty, tak jsem byl zvědav, jak se v nich poběží. Ráno jsem doklusal na autobus, dojel do Rousínova, zaregistroval se, odevzdal ledvinku do doprovodného autobusu, snědl tatranku, kterou jsem od pořadatelů dostal (měl jsem na ni chuť), napil se, a už se startovalo. Start dokonce byl asi o minutu a půl dříve oproti rozpisu, startovalo se z rousínovského náměstí. Ještě jsem se stihl pozdravit s několika kamarády, hlavně Vilmou a Tomášem. Podle propozic měla mít trať 14,5 km, měla vést hlavně do kopce a v posledních 2 km pak s kopce.

Po odstartování jsme se dostali na silnici, kde mě překvapil dopravní provoz, auta jezdila oběma směry. Důvodem bylo, že pořadatelé museli kvůli uzávěrce cesty na původní trati změnit trať. Silnice vedla do kopce, tep jsem měl kolem 170 a běžel celkem v pohodě. Po 3.km mě ale překvapilo, že trať odbočila na klesání, které trvalo další 2 km. Toto jsem moc nečekal, neběželo se mi zde moc dobře, tep klesl až někam ke 160, a byl jsem předstižen 7 lidmi. Počasí bylo pro mě celkem teplé, trať probíhala na slunci. Po 4,5.km trať konečně začala stoupat, směrem na Kalečník. Bylo na ní dost lidí, zřejmě se jedná o oblíbené turistické místo. Občas jsem měl strach z nějakého pejska, ale problém nenastal. Čekal jsem, že postupně doběhnu a předeběhnu více běžců, ale to se nějak nekonalo. Běžel jsem submaximálně, na tepu kolem 165-170, což ale není úplné flákání. Přesto se mi podařilo postupně předběhnout jen 4 běžce, dva na 5.km, jednoho na 7.km, jednoho na 9.km a jednoho na 11.km. Trať se dostala i do lesa, bylo tam příjemně.

Po 11.km přešla trať jen v mírné stoupání až rovinu. Zde se mi už běželo špatně a začal jsem být předbíhán více běžci, které jsem předbíhal v kopci, ale nejenom těmi. Jenom do konce 12.km mě předběhlo 6 běžců. Pak začalo klesání na Olšany, poměrně prudké. Snažil jsem se zrychlit, ale začalo mě tahat levé lýtko, s kterým mám občas problémy už měsíc a půl od doby, co jsem při běhu se slovenským kamarádem zakopnul v Horskom parku v Bratislavě, tak jsem nechtěl riskovat a rozhodl se to jen doklusat. Klusal jsem pomaleji než do kopce, a proto tep klesl až ke 140. Nevěděl jsem ani, kde je cíl, teprve asi 100m před cílem mi někdo řekl, že už je za 100m cíl, tak jsem mírně zrychlil. Při klesání mě předběhli další 4 lidé, ale to nevadí. Kdybych šel do bolesti, tak bych měl čas třeba o 2 minuty lepší, ale také bych si pak nemusel měsíc zaběhat vůbec, takto to bylo OK. Důležité z hlediska tréninku pro mě bylo to stoupání, doběh byl jen "nutností". Zajímavé je, že jsem doběhl jen o 7s před kamarádem Tomášem, který běžel zcela odlišnou strategií - do kopce pomaleji, s kopce rychleji. :-)

Po závodu jsem se napil, vzal si ledvinku, chvíli se pobavil s kamarády a pak velmi opatrně seběhl zpět do Rousínova, část po polní cestě, asi 6,5 km. V závodu jsem měl skoro o třetinu horší čas než vítěz, ale nevadí, toto nebylo důležité. Poměr tep/tempo ale vyšel velmi nepříznivě a to i po korekci stoupáni, tep byl oproti očekávání o 20 tepů výše. Letos na jaře prostě v pohodě nejsem, škoda. A co se týká bot, tak jsem měl dojem, že do kopce mi celkem sedí, ale s kopce moc ne. Škoda, že už nemohu sehnat Mizuno Ronin, se kterými jedinými jsem byl spokojen. Snad ale seženu adekvátní náhradu.